Beste Leden,
Een maand geleden heb ik een Renault Vel Satis 3.5 Phase 2 Initiale bouwjaar 2005 automaat aangekocht met 356000 km op de teller.
Met de auto een proefrit gemaakt en alles functioneerde zonder enige foutmelding. wel bij het gas geven begon de auto te trillen.
Bij het loslaten van het gas was de trilling verdwenen, dus naar mijn mening mogelijk de aandrijfassen.
Ik heb de auto gekocht en direct laten opschorten en op privé terrein geparkeerd.
Na twee weken ben ik even naar de auto gegaan om hem te controleren en even te starten.
De accu was leeg, dus vervolgens met mijn andere VS uit 2002 met startkabels gestart.
Wat bleek het geval, de motor start direct echter:
1. Display navigatie zwart (ook met een lantaarn in het display geschenen maar niets te lezen
2. Foutmelding motor defect melding in het rood
3. melding motormanagement oranje.
Vervolgens twee dagen later een andere accu geplaatst en ja hoor de auto start direct
Het display van de navigatie deed het weer en het lampje van motor defect was ook verdwenen.
Wel bleef het lampje van motormanagement oranje branden en een nieuwe melding:
- Emissie controleren in oranje
Nu gisteren weer bij de auto geweest en ik kon hem niet starten
Weed aan gestart met de kabels en de motor liep weer.
- Het display van de navigatie weer volledig zwart, radio werkt
meldingen:
1. parkeerrem defect terwijl deze gewoon werkt zoals hij moet werken melding in het rood
2. Automatische transmissie defect melding in het rood
3. Controleer emissie in het oranje
Ik heb een klein stukje gereden met de auto de automaat bij het zetten in de R stand ging er hard en schokkend in maar rijd voor de rest normaal.
Na het rijden en de motor een tijd te hebben laten lopen opnieuw gestart echter de accu had niet genoeg power, dit terwijl de accu volledig in orde is.
Wie kan mij zeggen waar ik hier mee te maken heb en is hier een oplossing voor
Het is toch te gek voor woorden dat ik met deze VS van Zeewolde naar Den Haag heb gereden met wel de bij mij bekende trilling van de auto (aandrijfassen) maar geen enkele storing en nu de 1 na de ander.
Wie kan mij helpen en raad geven?
Mart0021
Foutmeldingen Renault Vel Satis 3.5 Phase 2 bouwjaar 2005 automaat. Wie geeft raad ?
Re: Foutmeldingen Renault Vel Satis 3.5 Phase 2 bouwjaar 2005 automaat. Wie geeft raad ?
Ja hoor, de Vel Satis is berucht om zijn maffe meldingen als de accu slechter wordt: een nieuwe accu kan al na 3 jaar nog normaal starten, maar de raarste foutmeldingen geven in het scherm. Ik denk dat als je met een goede, volle accu start, de foutmeldingen weggaan.
Ik zou er nu in elk geval geen aandacht aan geven totdat je echt gaat rijden met de auto.
Ik zou er nu in elk geval geen aandacht aan geven totdat je echt gaat rijden met de auto.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Re: Foutmeldingen Renault Vel Satis 3.5 Phase 2 bouwjaar 2005 automaat. Wie geeft raad ?
Dus als je gaat rijden met een 100% goede accu en je krijgt nog steeds de automaatbakstoring, zou je een diagnose kunnen laten uitvoeren bij een automaatrevisie bedrijf zoals ATR in Montfoort. Ik denk echter dat als je meldt dat die bak in een Vel Satis dat aantal km's heeft gedraaid, ze meteen zeggen "revisie mijnheer!".
Het door jou beschreven euvel van het trillen bij gasgeven kan even goed ook uit de bak komen.
Iemand op dit forum heeft zelf ooit de bak schoongemaakt en andere soleoids gemonteerd.
Dat karwei staat op op dit forum beschreven, al denk ik dat de foto's mogelijk weg zijn gevallen.
Ik heb nu zelf een Mercedes automaat en die heb ik vanwege klachten (snel variërend toerental ("hikken") tijdens het rijden en nog iets) laten powerflushen (450 Euro) waarna alle klachten verdwenen.
Voor het geval je zelf aan de gang wil met zo'n klus, kun je eens kijken in deze link: https://www.mercedesforum.nl/forum/view ... 165d907826.
Daarbij maakt het type bak niet zoveel uit voor het type klus Zo krijg je een goede indruk hoe je zoiets zou kunnen doen als je zelf handig bent.
Of je koopt een andere bak.
En de elektronica in een Vel Satis is inmiddels qua ontwerp en uitvoering zo'n 25 jaar oud en die generatie elektronica lust wel wat stroom: ik kan mij voorstellen dat de auto het geen 2 weken volhoudt en al helemáál niet als de auto niet goed op slot is gezet (dan trekt de auto méér stroom omdat meer systemen niet in slaap vallen). Ben je niet in de gelegenheid om de auto aan een druppellader te hangen en/of de ruststroom te meten met de auto langer dan een kwartier goed afgesloten?
Het door jou beschreven euvel van het trillen bij gasgeven kan even goed ook uit de bak komen.
Iemand op dit forum heeft zelf ooit de bak schoongemaakt en andere soleoids gemonteerd.
Dat karwei staat op op dit forum beschreven, al denk ik dat de foto's mogelijk weg zijn gevallen.
Ik heb nu zelf een Mercedes automaat en die heb ik vanwege klachten (snel variërend toerental ("hikken") tijdens het rijden en nog iets) laten powerflushen (450 Euro) waarna alle klachten verdwenen.
Voor het geval je zelf aan de gang wil met zo'n klus, kun je eens kijken in deze link: https://www.mercedesforum.nl/forum/view ... 165d907826.
Daarbij maakt het type bak niet zoveel uit voor het type klus Zo krijg je een goede indruk hoe je zoiets zou kunnen doen als je zelf handig bent.
Of je koopt een andere bak.
En de elektronica in een Vel Satis is inmiddels qua ontwerp en uitvoering zo'n 25 jaar oud en die generatie elektronica lust wel wat stroom: ik kan mij voorstellen dat de auto het geen 2 weken volhoudt en al helemáál niet als de auto niet goed op slot is gezet (dan trekt de auto méér stroom omdat meer systemen niet in slaap vallen). Ben je niet in de gelegenheid om de auto aan een druppellader te hangen en/of de ruststroom te meten met de auto langer dan een kwartier goed afgesloten?
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.