Kan iemand mij vertellen hoe ik de bekerhouders in het dashboard kan vervangen zonder iets kapot te maken/af te breken?
Ik begrijp dat het klepje met de bekerhouders en het laatje één geheel zijn, maar de vraag is hoe ik dat geheel eruit haal...
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream. Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder
het klepje met bekerhouders en laatje zijn inderdaad een geheel en je kunt het geheel er gewoon uitrekken. Zit van boven en onder met twee glijklemmetjes vast. Als je de klep van het dashboardkastje open zet kan je er wat beter bij.
Nu: Kadjar 1.3 intens 2019 kleur vert oural
Vroeger: Vel Satis 3.5 V6 automaat 2003, kleur Vert Abysse
Vel Satis 2.0 privilege 2002, kleur Gris Sideral
Dank voor de reacties! Het klopt helemaal wat jullie aangaven: een beheerst rukje en de hele santrekraam komt eruit. Voor het laatste stukje moet je het klepje sluiten omdat anders het veersysteem te hoog is. Bij sluiten gaat dat weer vlak liggen. Kortom, appeltje, eitje! De klep beweegt met één veer (links). Omdat die van mijn oude set nog prima functioneerde, heb ik die rechts aangebracht. Dat klinkt ingewikkelder dan het is, want het is helemaal voorbereid en je hoeft m alleen maar op zijn plaats vast te klikken. Het gevolg is nu dat de klep nogal venijnig openspringt. Eigenlijk iets te veel van het goede dus. Doet een beetje denken aan een goedkope Ford of zoiets.
De zuurgraad van de Volkskrant valt eigenlijk wel mee als je 'm leest op het bankstel van je VS.
Initiale 2.0 T, 2005 automaat, 346.000 km sinds dec 2023.