Beste VS-ers, ik ervaar wat speling op de achterwielophanging, blijken de rubbers versleten. Mn renaultdealer kan de rubbers niet bestellen, schijnen er niet meer te zijn?. Wie heeft nog een rubber-adres of andere oplossing. Tweede vraag, heeft er iemand nog een donorauto staan, voor geval dat..
Alvast bedankt voor het meedenken.
betreft VS 3.5 2006
groet Rob
achterwiel ophanging
achterwiel ophanging
Vel Satis 3,5 privilege aut. met witte trekhaakdop!
80-T..
80-T..
Je schrijft niet welke rubbers het precies zijn, maar als jet die van de stabilisatorstang zijn vervingen ze (helaas) vaak de complete stabilisatorstang met rubbers en al.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
- stripedkrijn
Ik wacht nog even af over welke rubbers het gaat.
Intussen heb ik bij mijn stabilisatorstangrubbers die na ongeveer 30K kilometers weer wat speling vertoonden de volgende oplossing gebruikt:
Men neme een reep autobinnenband. Is vast nog wel ergens te krijgen. Anders een stuk ander materiaal van ongeveer 1 tot 1,5 mm dikte. Net zo breed knippen als de rubbers zelf breed zijn.
Dan schroef je de opsluitbeugel los van het rubber en knip je een stuk rubber af wat je op de plek van het rubber in de beugel legt. Daarna weer monteren en weg is de speling.
Intussen heb ik bij mijn stabilisatorstangrubbers die na ongeveer 30K kilometers weer wat speling vertoonden de volgende oplossing gebruikt:
Men neme een reep autobinnenband. Is vast nog wel ergens te krijgen. Anders een stuk ander materiaal van ongeveer 1 tot 1,5 mm dikte. Net zo breed knippen als de rubbers zelf breed zijn.
Dan schroef je de opsluitbeugel los van het rubber en knip je een stuk rubber af wat je op de plek van het rubber in de beugel legt. Daarna weer monteren en weg is de speling.
Laatst gewijzigd door stripedkrijn op 20 mei 2016, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.
-
Denk dat je de reaktiestangen bedoeld. Deze heb ik in de goede tijd besteld en liggen als reserve op de plank. Gebruikt kun je vergeten omdat deze met een stalen bus in de draagarm zit en vastgeroest zit wat niet zonder warm te maken los komt....stuur me even een pm met je nummer. Weet misschien iemand die ze kan leveren nieuw.
Gr,
Bart.
Gr,
Bart.
**Vel satis 3.0 Dci Initiale 2006 Noir Nacré Tabac Perfore**
Na een lange zoektocht de gewenste rubbers van de reactiestangen niet kunnen vinden bij de Renaultdealers. Het betreft nr: 035060056012. Op mn internetzoektocht nog verzeild geraakt op een Russisch Vel Satis Forum ook daar was men op zoek naar deze rubbers, beste bod 14.500 roebels! Nooit geweten dat er zoveel VS-n in Rusland rondrijden.
Uiteindelijk opgelost met behulp van VW-rubbers en een opvulring om aan de juiste buitendiameter te komen. Het geheel rijdt weer als nieuw. Blijf toch nog ff op zoek naar origineel.
Uiteindelijk opgelost met behulp van VW-rubbers en een opvulring om aan de juiste buitendiameter te komen. Het geheel rijdt weer als nieuw. Blijf toch nog ff op zoek naar origineel.
Vel Satis 3,5 privilege aut. met witte trekhaakdop!
80-T..
80-T..