weglekkende remvloeistof

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
Plaats reactie
MarcoVelp

weglekkende remvloeistof

Bericht door MarcoVelp »

Sinds anderhalf jaar :oops: moet ik met enige regelmaat de remvloeistof bijvullen. Beduidend meer dan je puur uit slijtage van de remblokken mag verwachten (want dat is hoegenaamd niets, geloof ik). er zit dus ergens een lek. Van de buitenzijde lijkt alles droog. Dus de verdenking valt op de hoofdremcylinder die dan wellicht IN de bekrachtiger zou lekken.

Nu heb ik ook weleens begrepen dat die remvloeistof naar een hydraulisch druklager IN in de versnellingsbak zouden kunnen gaan, indien van toepassing. Daar zou natuurlijk ook een lekkage kunnen optreden.

Herkent iemand dit verhaal? Heeft een 3,5V6 aut, zo'n druklager?

Alvorens ik nu de hoofdremcylinder ga uitbouwen, ben ik benieuwd naar eventuele andere mogelijke oorzaken.

Suggesties?

En zoals in een separaat topic gemeld: ik kan dit niet in de werkplaatsmanuals vinden, dus mocht iemand weten waar ik hiervoor kan zoeken, dan houd ik me aanbevolen.
06-JL-ZN, 3.5V6 aut. Privilège, een ondertussen wel behoorlijk aftands, maar nog goed rijdend kasteel met 260.000 km op de klok
Heino

Bericht door Heino »

Ik zou het zo niet weten.
Als hier op korte termijn geen reacgties komen, zou je je vraag kunnen posten in het particulieren-deel van www.problemcar.nl .... Daar weten ze het wel.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
E.M.Provoost

Bericht door E.M.Provoost »

aloha,

is het een automaat of handgeschakeld?

bij een automaat heb je geen slave cilinder voor de koppeling dus kan de olie ook niet bij het druklager van de koppeling komen.

Gr Mike
Bart V6 24V

Bericht door Bart V6 24V »

Hallo,

Heb ook zoiets gehad,bij mijn was het achter boven het hitteschild van de achterdemper.Daar loopt de remleiding die naar de rechter achterremklauw gaat,Boven het hitteschild zit een plastic klemmetje waar de leiding ingeklikt zit.Hier was bij mij de leiding doorgerot.

Ik ben hierna nog eens in de garage een vs tegengekomen die het ook op de precies dezelfde plaats had....
**Vel satis 3.0 Dci Initiale 2006 Noir Nacré Tabac Perfore**
MarcoVelp

Bericht door MarcoVelp »

Hallo Bart,

Je suggestie was juist. Bedankt!
06-JL-ZN, 3.5V6 aut. Privilège, een ondertussen wel behoorlijk aftands, maar nog goed rijdend kasteel met 260.000 km op de klok
hansel

Bericht door hansel »

Bij mij zijn deze bij de vorige beurt enkele weken geleden, preventief vervangen. De garage liet mij weten dat er corrosie op zat.
VS Phase II 2.0T Expression, 2006, TEB66 Gris Eclipse
Plaats reactie