Krakend stuur verhelpen...

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
Plaats reactie
Heino

Krakend stuur verhelpen...

Bericht door Heino »

Bij mijn Vel Satis hebben wij al jaren dat het stuur een héél lichte frictie heeft en dat het kraakt bij kleine bewegingen. De stuurverstelling had daarop geen invloed (omhoog/omlaag of in/uit) en ik heb tijdenlang nagedacht wat het kon wezen.
De laatste tijd werd het erger.

Afgelopen zaterdag heb ik een busje siliconenspray gepakt, het rietje er op gedaan en eenmaal van links naar rechts en richting "van de voorruit af" siliconenspray gespoten in de richel tussen het draaiende stuur en de stilstaande plastic kap boven de stuurkolom.

Het resultaat is dat het gekraak weg is en dat het stuur nu moeiteloos draait.
Blijkbaar zat er toch ergens wrijving van twee delen die elkaar raakten. De oorzaak is daarmee niet weg, maar het verschijnsel wel.
En dat was het doel. :roll:
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Gompie

Bericht door Gompie »

Goed opgelost!
stripedkrijn

Bericht door stripedkrijn »

Ha! De mijne kreunt ook bij het draaien van het stuur. En waar zit dat dan weer??
Bij mij bij het rubber ter hoogte van de pedalen. Daar waar de stuurkolom door het schutbord gaat. Inderdaad, gesmeerd met white grease uit de spuitbus. Blijft een tijd lang goed maar komt na een maandje weer terug. Grrrrr..... :evil:
Dan is het een kwestie van even een paar keer in die manchet knijpen en het is weer rustig.
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.
Plaats reactie