Revisie 3.0 dci motoren

Hoe doe je wat aan een Renault Vel Satis
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jun 2007, 20:29

Revisie 3.0 dci motoren

Bericht door Bart »

Voor degenen die the maken hebben met de beruchte oververhitting van het 3,0 dci Isuzu motorblok, een specialist in Amsterdam:

http://www.lgmotorenrevisie.nl/gerevise ... dci-motor/

Gevonden via espace-club.nl. Een bezoekje leerde me dat dit bedrijf veel ervaring heeft met dit blok. Men past de cilinders aan tegen verzakking, naar eigen zeggen met veel succes. Wellicht weten andere forumleden meer hierover.
Heino
Berichten: 1466
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:04
Locatie: Heerlen

Bericht door Heino »

Daar is al een heel Topic over van een forumlid, maar dan m.b.t. een bedrijf in Engeland wat hetzelfde doet: http://www.renaultvelsatis.nl/koffiehoe ... ht=revisie
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jun 2007, 20:29

Bericht door Bart »

Dat is waar ook, ik zocht t al.
Heino
Berichten: 1466
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:04
Locatie: Heerlen

Bericht door Heino »

Aanwijzing van www.Problemcar.nl over demontage van cilinderkoppen van blokken met losse cilinderbussen zoals de 3.0 V6 diesel:

"Als je koppakking gaat vervangen is het belangrijk te weten dat deze motoren losse cilinderbussen hebben.Dus niet klakkeloos cilinderkop losdraaien en omhoog eraf pakken want dan trek je met een beetje pech de bussen mee omhoog,en daar zitten pakkingen onder die geheid kapot gaan of gaan lekken.Als je een nieuwe koppakking haalt voor deze motor zul je zien dat er 1 boutgat in de pakking zit die een iets grotere diameter heeft als de rest.Hier zit n.l een centreerbusje.Deze kopbout [bij het busje dus] vastlaten zitten terwijl je alle andere kopbouten lostdraait en uit de kop haalt.Dan draai je de laatste kopbout een beetje los maar niet eruit draaien,en dan ga proberen om de kop om deze bout te laten draaien [dus niet lichten].Als je hem een stuk hebt kunnen draaien [wat natuurlijk alleen maar gaat met de bout bij het centreerbusje],dan is de kop met pakking los geschoven van het onderblok.Hierna bout helemaal losdraaien en eruit pakken,en voorzichtig kop eraf pakken.Altijd zorgen dat ie in zijn vrij staat en motor niet bij de krukas verdraaien anders komen de bussen nog omhoog als de kop eraf is en dat wil je dus net niet!!!Wil de kop niet draaien dan tikken met b.v. een rubberen hamer.
Succes!! "
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Plaats reactie