Tot nu toe kreeg ik af en toe de melding "markeringslichten defect". Echter zijn er geen lichten defect dus een foutieve melding. Op zich geen probleem en kwam eigenlijk alleen voor in de zomer als de auto vol in de bakkende zon had gestaan.
Sinds een paar dagen krijg ik dezelfde melding echter elke keer als de verlichting wordt aangeschakeld en vervolgens tijdens de rit ook met zeer grote regelmaat (elke 10 minuten wel een keer en gisteravond op een gegeven moment zelfs 3 keer vlak achter elkaar). Nog steeds ziujn er echter geen lichten defect als ik om de auto heen loop.
Paar vragen:
- Met markeringslichten worden toch gewoon de koplampen (in mijn geval Xenon) en achterlichten bedoeld?
- Heeft iemand een verklaring voor deze meldingen?
- Als er geen verklaring voor te vinden is kan de melding dan op de een of andere manier uitgeschakeld worden?
melding "markeringslichten defect"
melding "markeringslichten defect"
Vel Satis 3.0DCI
09-LK-VJ
09-LK-VJ
Oftewel: loop al je stadslichten na en kijk of er lampen in zitten van het exact juiste wattage, of ze niet defect zijn en of ze goed contact maken....
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Het probleem heeft zichzelf opgelost, vreemd genoeg. Ik had de dashboard stem al uitgezet om van die irritante melding af te zijn, dus nu hoorde je alleen nog maar het gongetje. Maar nadat de auto 9 dagen heeft stilgestaan tijdens mijn vakantie is de melding niet meer teruggekomen...
Vel Satis 3.0DCI
09-LK-VJ
09-LK-VJ