Carminat Navteq Navigatie cd's 2009/2010

Algemene zaken rond de Renault Vel Satis
Roland

Carminat Navteq Navigatie cd's 2009/2010

Bericht door Roland »

Aangezien ik een nieuwe set 2013/14 cd's heb gekocht, kunnen liefhebbers voor de oude set mij een mailtje sturen om de set gratis op te halen.
Roland
9/2003 Vel Satis 3.5 V6 24v Aut. Initiale Groen (Abysse Vert) 85-NH-HV
pieter

Bericht door pieter »

waar heb je deze gekocht?
en wat is de prijs?
Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale & Renault 16 TS 1968 & Renault Twingo
Roland

Bericht door Roland »

Ik heb de nieuwe set via Marktplaats gekocht. http://www.marktplaats.nl/a/computers-e ... t-bmw.html
De complete set kost 42,50 of 52,50 met originele opdruk.

Roland
skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox »

Bedankt voor de link, heb zelf ook een setje besteld. Met twee dagen in huis. Zaterdag meteen uitproberen als ik m'n VS heb opgehaald :D
pieter

Bericht door pieter »

en werken de navigatie cd's goed ?
Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale & Renault 16 TS 1968 & Renault Twingo
Roland

Bericht door Roland »

Bij mij wel.
Ashvan

Bericht door Ashvan »

Je kan ze ook gewoon downloaden en branden.
Heb ik ook gedaan en het werkt perfect.
Vel Satis 3.5 v6 Initiale 2003
Laguna 2.0T Initiale 2008
awalpot

Bericht door awalpot »

Heb recent V33 Europa gedownload, vanaf een nieuwsgroep d.m.v. spotnet. S'nachts gedownload, want dan hoef ik niet te wachten. Overdag uitgepakt en gebrand op 11 cd's, a euro 0.10. Voor euro 1.10 ben ik weer helemaal bij de tijd. Laten we wel zijn, de navigatie is van voor de oorlog, is traag en van enige detailgraad is geen sprake. Het voordeel is dat de navigatie het bijna altijd doet als gevolg van de externe antenne op het dak. Laat onverlet, mon voiture de ministre rijdt nog steeds onovertroffen, als de brandweer. Dit forum af en toe zo doorlezend vraag ik me weleens af waar sommige verwachtingen, en ervaringen op gebaseerd zijn.
Albert Walpot. VS 2.0T initiale 2005
Heino

Bericht door Heino »

Je laatste zin is wat cryptisch.
Wat bedoel je?
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
skyfox
Contacteer:

Bericht door skyfox »

Is er een manier waarmee ik in de navigatiemenu's de versie van de cd kan opvragen? Wat ik merkte is dat de A5 (Schiphol - Coentunnel) niet bekend is op de kaart, wat me erg verbaasd. Ik vraag me dus af of de versie correct is of dat de cd wellicht niet goed ingelezen is o.i.d. Of dat het kaartmateriaal gewoon alsnog verouderd is...
Bompie

Bericht door Bompie »

awalpot bedoeld als ik het goed begrepen heb,
dat hij het niet goed verstaat waarom vele forumgenoten
zoveel pech hebben met hun VS en hij niet......en we op sommige dagen twijfelen aan de bedrijfszekerheid van onze VS,
maar ook aan de vakkundigheid van Renault hun ontwerpers en andere personen.

Er zijn eventueel 2 opties om je twijfels weg te nemen Awalpot:
- Wat niet is kan nog komen (maar hoop voor jou van niet)
- Je VS ruilen met een forumlid !? :wink:
When you see it for the first time,it looks like a nightmare.
When you may drive and own it....it's like a wet dream.
Vel Satis 2.2 dCi Initiale - 2006 Zwart Leder
Vel Satis 2.2 dCi Expression - 2002 Beige Leder
Heino

Bericht door Heino »

skyfox schreef:Is er een manier waarmee ik in de navigatiemenu's de versie van de cd kan opvragen? Wat ik merkte is dat de A5 (Schiphol - Coentunnel) niet bekend is op de kaart, wat me erg verbaasd. Ik vraag me dus af of de versie correct is of dat de cd wellicht niet goed ingelezen is o.i.d. Of dat het kaartmateriaal gewoon alsnog verouderd is...
Bij de Phase II doe je dat via de knop "Info" en dan één van de opties (ben vergeten welke). Maar daar staat dan niet meer dan "Version 2013/2014" of zoiets. Er staat dus niet "V33.1" of zoiets, dat staat dan weer op de DVD zelf te lezen.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
lupkens

Bericht door lupkens »

Hoi,

Heb eea van het forum gedownload waarvoor dank voor de update van mijn navigatie.

Moet ik eerst de CD laden en daarna de DVD? Moet er een speciale handeling plaatsvinden? Heb namelijjk alleen maar de originele DVD en is beetje lastig als het misgaat.

Verneem graag een reactie van iemand die me kan adviseren!

Alvast bedankt
Naast eigenaar en liefhebber te zijn van een BMW Z3 2.8 6 cilinder, eigenaar van een Laguna 1.8 automaat privilege nu ook eigemaar van een Vel Satis 2.0T automaat uit 2005 facelift Exception full options :-)
Gompie

Bericht door Gompie »

Bompie schreef:awalpot bedoeld als ik het goed begrepen heb,
dat hij het niet goed verstaat waarom vele forumgenoten
zoveel pech hebben met hun VS en hij niet......en we op sommige dagen twijfelen aan de bedrijfszekerheid van onze VS,
maar ook aan de vakkundigheid van Renault hun ontwerpers en andere personen.

......
Tsja, weet je, zolang alles goed gaat zijn de meeste forumleden hier niet erg actief op het forum om dat ook te melden. Juist als er iets fout gaat klimmen ze achter hun toetsenbord en zoeken ze o.a. hier naar een oplossing. Daardoor is het forum meer en meer een technische vraagbaak geworden dan een 'algemeen' forum over de VS. Begrijpelijk maar het is meteen ook een beetje de VS te kort doen. Zo lijkt het net alsof de VS alleen maar problemen kent. Ik rij nu zelf sinds 2005 de VS en natuurlijk heb ik zo m'n reparaties gehad, maar percentueel gezien heb ik 99,9999999% van de tijd HEERLIJK gereden... :wink:
stripedkrijn

Waardebehoud VS

Bericht door stripedkrijn »

Hi Gompie! Ik reageer even in positieve zin op jouw laatste mail. Eigenlijk heb je daar behoorlijk gelijk in. Gaat het goed: hoor je niets, gaat het fout dan zijn de rapen ( met mate) gaar. Want ik vind dat "wij", VS adepten, behoorlijk welwillend staan t.o.v. een gemiddelde VS klacht en niet zo gauw deze voiture zouden afkraken als wellicht andere merken dat hebben. Wij "hebben" wat met onze auto.
Nu even iets anders. Wat ik vreemd vind, is dat over het algemeen de prijzen in Duitsland voor de VS en de Laguna op de occasionmarkt wat hoger liggen dan hier in Nederland. En dat ondanks de Duitse, wat chauvinistische instelling t.o.v. vreemde automerken. Dat vreemde prijsverschil waarbij de Duitsers de occasion Laguna's en de VS-en hoger waardeerden dan hier, heeft bij mij ooit de doorslag gegeven om wat jaartjes terug eens een Laguna II te proberen. Met veel plezier overigens. En nu dan een VS.
Misschien dat hier een fiscale reden achter zit om een auto zo snel mogelijk af te waarderen, of dat het meer een zaak is van de onderlinge harde concurrentie hier in Nederland, waarbij men dan geneigd is om bepaalde vreemde merken tot op de grond toe af te branden. Ik zou het niet weten.
Vaak hoor je ook dat een bepaalde reparatie "het niet meer waard is" om nog te laten doen omdat de auto minder waard zou zijn dan de reparatie kost. Dit dan met name bij de oudere auto's. Waarbij onze VS-en natuurlijk steeds tegen dit soort denkwijzen aanlopen. Vergeten wordt dan natuurlijk dat wij bij onze VS-en nauwelijks afschrijving hebben. Maar dat wordt dan weer gecompenseerd met de reparatiekosten. Enfin... Niet helemaal uit te komen natuurlijk. Maar hoe dan ook, ik ben dik tevreden met de VS en ik hoop er nog lang plezier van te hebben.
VelSatis 3.5 Initiale , Ph. 1 , 2002 , 241.872 > 324.500, 82-LD-FV , Noir Nacré.
Plaats reactie