DEFECT!

Algemene zaken rond de Renault Vel Satis
Plaats reactie
albeba

DEFECT!

Bericht door albeba »

Hallo iedereen, :(
Kan iemand mij vertellen wat er aan mijn Velsatis 2.2 dCi bouwjaar 12/2002 scheelt?
Na het starten slaat de motor automatisch af na ca. 3 seconden. De boordcomputer geeft niets aan en er gaat ook geen enkel lapje branden van enig defect.
Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes,

Albert
Gompie

Bericht door Gompie »

Het lijkt erop alsof hij de sleutelkaart niet (meer) leest.......
Ben je al langs Renault geweest met dit verhaal?
albeba

Bericht door albeba »

Op dit moment staat hij bij de dealer in Veldhoven, waar hij naar toe is gesleept. Ze zouden me vandaag op de hoogte brengen van het mankement.

Albert
albeba

Bericht door albeba »

:D Het defect is verholpen. De gloeikaarsen bleken defect te zijn 3 van de 4. Duur geintje maar gelukkig een garantiegeval! Morgenvroeg ben ik weer kasteelheer in het verkeer! :P
Gompie

Bericht door Gompie »

Oké......een Diesel heeft zo z'n eigen problemen.
Ik ben nóg eens ergens dit probleem tegen gekomen (op m'n internet speurtochten).
Ga nog eens zoeken.
Dit hoor je toch niet vaak.

Iig gelukkig rijdt 'ie weer :lol:
(was het een dure grap?)
albeba

Bericht door albeba »

€ 384.- ( inc. BTW ) was de rekening die ik eigenlijk nogal hoog vind voor zo'n eenvoudige reparatie.
Ik ga binnenkort eens informeren wat deze vervanging kost bij een Laguna met hetzelfde type motor. Het zou mij niets verbazen als dat stukken goedkoper uit zou vallen.
Wat ik wel vreemd vindt, is dat er geen enkel lampje, ledje o.i.d. ging branden toen hij het niet meer deed.
Navraag bij de Renaultdealer of dit lampje misschien ook defect was, leerde mij ( en de dealer) dat er geen waarschuwingslampje of aanduiding is voor dit probleem. Wat ik persoonlijk wel vreemd vind.
Maar goed, nog even steggelen met de garage waar ik de auto heb gekocht, ivm. betaling van de rekening ( auto heeft 12 maanden garantie , maar is bij een onafhankelijk garage gekocht ) en dan ben ik weer een tevreden Renault rijder.
( Helaas moet ik opmerken dat deze auto, per direct mijn vorige
( Toyota ) auto van de kroon heeft gestoten wat betreft reparatierekeningen.
Dat was verrekend over 3 jaar nl. exact € 0,00 :P
Gompie

Bericht door Gompie »

Mischien nog een tip in deze.....

Ook ik heb mijn Vel Satis nog niet zo lang, dus ook daar zit nog Bovaggarantie op.
Het bleek dat de tweede sleutelcard defect was (je gebruikt er maar één tegelijk). De dealer (autohandelaar) wilde niet tot vervanging overgaan.
Na een briefje naar de Bovag (met uitleg over de situatie en vragend naar hun mening) kreeg ik daags later een telefoontje dat ik de card kon bestellen en de rekening kon indienen.

Misschien dus een briefje richting Bovag? (verborgen gebreken)
albeba

Bericht door albeba »

Ik ben het helemaal met je eens en ik zou hetzelfde kunnen doen, ware het niet dat ik in België woon!
Dus géén Bovag.
Ik heb al met de garagehouder gesproken en hij is erg welwillend behalve het feit dat hij door de dealer in Veldhoven is opgelicht!
Was de auto bij mij thuis stilgevallen zou mij dit ( in dit geval de garagehouder ) €167.- hebben gekost. Ik heb vanmiddag navraag gedaan bij de Renaultdealer bij mij in de buurt ( Neerpelt )
De rekening die hij van mij heeft gekregen is € 384.- ( is de prijs van de factuur van de Renault dealer in Veldhoven )
Dit verschil wil hij niet betalen. Ik wil helemaal niets betalen ( GARANTIE )
Let wel, ik kan zijn standpunt goed begrijpen, ik ben zelf ook zelfstandig ondernemer en ik zou in zijn plaats hetzelfde proberen. Helaas ( voor hem ) sta ik op mijn garantie.
Dit verhaaltje wordt zeker nog vervolgd. :?

Groetjes Albert
Plaats reactie