CarPlay

Algemene zaken rond de Renault Vel Satis
Plaats reactie
Jacobus

CarPlay

Bericht door Jacobus »

Goedemorgen iedereen heb maandag mijn 1e Vel Satis 2.0T automaat 2007 met 227500 km aangeschaft
Mijn Chrysler 2.8crd grijs kenteken erop ingeruild
Na een korte proefrit vond ik dat de Renault goed schakelde remde en reed enz
Hij had al enige maanden stilgestaan toen ik hem meenam naar huis dacht ik bij mezelf duw hem eens door de wasstraat 😱
Het water kwam er niet ingelopen maar ingespoten hahahaha
Zodoende ben ik dus op dit forum terechtgekomen en heb ik dit euvel al verholpen, heb de bak onder de raam schoongemaakt, afvoerpijpjes doorgespoeld interieur filter vervangen (moest wel zeiknat stinken) kachelmotor gedemonteerd schoongemaakt en er 2 nachten een ontvochtiger in gehad alles gaat weer als een speer
Toen ik op dit forum terecht kwam dacht ik in eerste instantie wat voor een probleem auto heb ik mij nu weer aangeschaft 😅de auto is eigenlijk een aankoop zonder mij eerst te verdiepen in het merk,model maar weet nog toen hij uitkwam en ik hem voor het eerst zag ik het een exotisch model vond mooi van lelijkheid later eigenlijk bijna nooit 1 gezien en nu komt hij op je pad.
Wat ik ook nog moet verhelpen is de spiegel (bestuurder) verloopt na uitschakeling en geeft problemen met parkeerhulp aan (sensoren?)
En ik zou graag willen weten of ik CarPlay kan inbouwen
Verder kun je bijna alles vinden hier echt leuk en handig
Ga zo door 👍👏🏻
Heino

Re: CarPlay

Bericht door Heino »

Gefeliciteerd met je aankoop en ik hoop dat je er nog lang met plezier in rijdt.

- water: het helpt als je zegt waarlangs dit in je auto komt. Waarschijnlijk via de parafaanbak: dan moet je de parafaanbak schoonmaken en de afvoeren links en rechts in de spatborden doorsteken en uitproberen of ze nu goed doorlopen om herhaling te voorkomen. Ook is water erg slecht voor de lagers van je interieurventilatormotor, dus kijk daar ook naar. Maar zo te lezen heb je dat gedaan.
- spiegel verloopt: de positionering daarvan wordt teruggekoppeld door lopers op koolstofbanen en die willen nog wel eens vervuilen. Als je alles voorzichtig demonteert en schoonmaakt, werkt hij weer als nieuw.
- Carplay kan je vergeten bij een Carminat systeem: een Aux kan je wel aanleggen op de achterzijde van de unit in je handschoenenkastje: daar ontbreekt het gele deel van de driedelige stekker en voor zover ik weet kan je via zo'n stekkertje/verloopsnoertje naar een koptelefoonaansuiting een telefoon aansluiten. Op de Carminat is via Bluetooth wel bellen mogelijk via je mobieltje, maar audio is vanaf fabriek geblokkeerd doordat het A2DP profiel is verwijderd uit de firmware. De audio is niet best, maar dat komt omdat Carminat de audio tijdens de ontwikkeling van de auto het geluid heeft geoptimaliseerd in een stilstaande auto. Daardoor heb je nu die zielige 10 cm dubbelconus luidsprekers die trouwens wel zonder hakken en breken zijn te upgraden met een pioneer setje van 10 cm: klinkt meteen een stuk beter.
- nieuwere software van de Carminat kan je op M*rktplaats kopen (dubbellaags DVD + CD-Rom). Upgrade tijdens een lange rit, waarbij je het contact niet uitzet: als dat fout gaat heb je een dooie (en niet te repareren, alleen vervangen) Carminat.
VS Phase II 2.0T 08-2006; mei 2008 16.000 Km - mei 2015 met 110.100 Km, Zilver Expression 18" 6-bak 68-TG-LJ.
Blauwe Ford Mondeo hatchback 2.0 automaat (overleden) 145 pk.
Op 19-11-2020 vervangen door blauwe Mercedes C 200 Kompressor automaat.
Jacobus

Re: CarPlay

Bericht door Jacobus »

https://youtu.be/G2IFFs-Dtl0
Kwam dit tegen kan er alleen niks van verstaan
Plaats reactie